Ajuntament de Reus
Cercador
Logo Reus Esport i lleure
Pavelló Olímpic Municipal
Carrer de Mallorca, 1
43205 Reus
  977 010 888

Campanya "La bona etiqueta. Tallers per a operadors alimentaris del comerç al detall"

11/03/2024

La regidoria de Salut i Esports de l'Ajuntament de Reus ha organitzat un cicle de tallers d'informació alimentària, dirigits a comerciants del sector, i que s'han batejat com: "Les etiquetes en els aliments. Un canal d'informació, per la qualitat i la seguretat alimentària". 

Aquest curs, que es farà a la sala d'actes de l'Antic Hospital, està dirigit especialment a paradistes dels mercats municipalsCom a gestors d'establiments alimentaris són responsables de proporcionar informació clara i precisa als clients sobre els productes que venen. En aquest taller, els guiaran a través del laberint de l'etiquetatge d'aliments, desgranant els requisits legals, els misteris dels ingredients i els secrets de la informació nutricional.

Amb aquest coneixement, podran etiquetar els productes amb confiança i assegurar-se que els clients estiguin ben informats sobre el que compren. Els tallers els permetran estar preparats per dominar l'art de l'etiquetatge d'aliments i proporcionar una bona informació als clients.

Per tal de poder atendre les qüestions de cada sector alimentari al detall s'han programat diferents sessions que aprofundiran sobre les característiques concretes de l'etiquetatge del producte. 

El calendari complet dels tallers és el següent:

12 de març : adreçat al sector del peix
13 de març : adreçat al sector dels productes animals (carn, pollastre, porc, etc.)
19 de març : adreçat al sector de la verdura.
20 de març : adreçat a etiquetatge del pa, formatge i ous.

La campanya també inclourà el muntatge d'una parada visual, a l'abril, per donar la informació als consumidors sobre el dret que tenen segons el reglament. Amb això, tal com explica el regidor de Salut i Ciutadania, Enrique Martín, "s'incrementa la qualitat comercial dels establiments alimentaris enfortint la relació consumidor-comerç; es redueix el risc sanitari incrementant la traçabilitat dels productes i informant dels productes que poden causar al·lèrgies, i finalment, es dona valor al comerç de proximitat i els ciutadans tenen una idea del que compren".